Mogu li se bolje nositi sa stresom?



lipanj 13, 2016 11:23 am Published by

Stres  je očekivani ljudski odgovor na izazovne ili opasne situacije.

Stres se obično opisuje kao osjećaj preopterećenosti, napetosti i zabrinutosti. Doživljavanje  stresa dio je života i znak je da smo živi. Ponekad nas stres motivira da završimo određene zadatke, čineći nas pozornima, energiziranima i produktivnima.

Međutim stres koji je prisutan kroz duže periode može biti ugrožavajući za um i tijelo.

Kada se suočimo sa stresnim događajem, naše tijelo reagira aktivacijom živčanog sustava koji šalje poruku „bori se ili bježi“. Naše tijelo čini ovo na način da oslobađa hormone, adrenalin i kortizol. Oni ubrzavaju otkucaje našeg srca, disanje, krvni pritisak, metabolizam i povećavaju napetost mišića.

Ovakva prilagodba našeg organizma presudna je za preživljavanje u opasnim situacijama, međutim ako je stres prisutan na duže staze i postane veći od naše sposobnosti da se nosimo s njim, može dovesti do zdravstvenih, fizičkih i mentalnih poteškoća te uzrokovati probleme u odnosima i na radnom mjestu.

Stres može biti uzrokovan vlastitim stavovima i očekivanjima. To je na prvi pogled uznemiravajuće, međutim ako sagledamo sebe iz drugog kuta, otvara nam se mogućnost da vidimo kako smo i mi odgovorni za takvu reakciju zahvaljujući uvjerenjima koja imamo, mislima koje repetitivno ponavljamo te nam se na taj način pruža mogućnost izbora.

Izgleda da se neki ljudi uspješno nose sa stresnim situacijama, dok drugi govore o visokoj razini stresa s negativnim posljedicama na njihovo zdravlje.

Biti u takvom stanju stresa može utjecati na kvalitetu našeg svakodnevnog života, a preuzeti svjesne korake u sagledavanju vlastitih kognitivnih, bihevioralnih, emocionalnih i fizioloških reakcija može biti put ka novim kreativnim prilagodbama.

Uz psihoterapijski rad i osvještavanje vlastitih reakcija i odabira, možemo učiniti mnogo za sebe u tom pravcu.

U sljedećem tekstu navest ćemo neke od načina.