Kako nam afirmacije i vođenje „pozitivnog dnevnika“ mogu pomoći



studeni 8, 2016 9:02 am Published by

Razmišljate li o promjeni i vjerujete da su ljudi tijekom života sposobni za stalni osobni rast, nadgradnju i novo razumijevanje sebe, ovaj bi vas tekst mogao nadahnuti. Kao inspiracija poslužila nam je Virginia Satir koju s pravom nazivaju i „majkom obiteljske psihoterapije“.

sumrak

U svom je radu Satir prvenstveno bila posvećena poboljšanju odnosa i komunikacije unutar obiteljske zajednice. U konačnici, njen je rad postao primjenjiv na sve oblike ljudske komunikacije – osobne te unutar obitelji, zajednice i društva.

Satir je vjerovala da iskustva savjetovanja i terapije kroz vlastito iskustvo traže od pojedinaca da dolaze u dodir sami sa sobom čime ih se ohrabruje da se suoče s problemima, da prihvate sadašnjost i otkriju unutarnju radost i mir.

Zbog svojih je doprinosa temama osobnog rasta i razvoja te obiteljsku terapiju među vodećim autorima toga područja.

Ovim tekstom i njenim afirmacijama za samopouzdanje želja nam je približiti Satir Model – snažan okvir za ispitivanje sebe, svoje situacije i svojih mogućnosti.

S tim vam ciljem prilažemo afirmacije za samopouzdanje i pozitivni dnevnik ili dnevnik zahvalnosti.

Afirmacije za samopouzdanje Virginije Satir pomažu na putu samorazvoja i promjene te sagledavanju sebe i vlastitih potreba na zdrav i podržavajući način.

afirmacije_v_satir

Pozitivni dnevnik ili dnevnik zahvalnosti jedna je od korisnih tehnika. Premda će neki ideji bilježenja pozitivnih iskustava kao alatu u promijeni načina razmišljanja pristupiti sa skepsom, u nastavku nudimo objašnjenje njegove funkcionalnosti.

Ponavljanjem i ispisivanjem takvog dnevnika polako trenirate uočavati i one dijelove vašeg života koji često promaknu.

Često teže opažamo dobro, nego li loše iskustvo. Ovom tehnikom fokusiramo se upravo na sva ona dobra i pozitivna iskustva.

Jedan dan će to možda biti upoznavanje inspirativne osobe, drugi savladavanje nove vještine, sjajan obrok koji ste pripremili ili kompliment koji ste izmamili.

pozitivni-dnevnik

Bilježenjem različitih trenutaka postepeno povećavate područje vlastite svjesnosti, a time i sveobuhvatnost različitih životnih iskustava.

Kada vidite i dobro i loše i ugodno i manje ugodno, svoj um programirate za uočavanje različitih iskustava, a na taj način se otvarate za neka nova iskustva i promatrate život iz neke nove perspektive. Na taj način otkrivate sve više sebe, svoje različite polaritete, izbore, odgovornosti. Na taj način postajete sve više autentični.

U slučaju da ste po čitanju teksta dobili poriv da sve na sebi iskušate, prilažemo afirmacije za samopouzdanje i dnevnik zahvalnosti  koji bi vam „eksperiment“ mogao i olakšati.

Predlažemo da oba otisnete.