Hvata li vas tjeskoba zbog ocjena u školi?



prosinac 16, 2015 4:02 pm Published by

Umjesto da preispitaju vlastite strahove, često se dogodi da roditelji svoju tjeskobu prebace na djecu, a visoka očekivanja ih dovedu do toga da svoje dijete uopće ne vide od vlastitih očekivanja i projiciranja budućnosti.

Kada je riječ o školskom uspjehu, roditelji često nisu svjesni svoga prezaštitničkog stava, tjeskobe i visokih očekivanja od djeteta. Pretjerana roditeljska zaštita temelji se na strahu. Umjesto da preispitaju vlastite strahove, često se dogodi da tjeskobu prebace na djecu, a visoka očekivanja ih dovedu do toga da svoje dijete uopće ne vide od vlastitih očekivanja i projiciranja budućnosti.

Dijete želi da roditelji budu zadovoljni

Pri tome roditelji izgube stvarni kontakt s djetetom i ne daju podršku koja je djetetu zapravo potrebna. Tužna je to situacija u kojoj su djeca suočena sa stalnim procjenjivanjima (dobro/loše), prvo u školi kroz ocjene, a onda i od vlastitih roditelja. U neku ruku, kao da se sve ono što ona stvarno jesu, svodi na procjenjivanje.

Da bi dijete voljelo učiti, mora voljeti sebe

Djeca će većinom dati sve od sebe da zadovolje svoje roditelje. Uspjet će u tome manje ili više. Međutim cijena je previsoka. Cijenu čine potisnuti dijelovi sebe na koje djeca nemaju pravo. Dijelovi su to koji se pitaju: što je meni važno, što želim, što mislim i slično.

Između pretjerane popustljivosti i strogosti

U doba kada se više govori o pravima djece, roditelji su zbunjeni spostavljanjem vlastitih granica. S jedne strane ne žele biti prestrogi, a s druge strane počinju previše popuštati. Svakako da je jako važno znati i moći djetetu reći ne kada tako osjećamo i mislimo: tako dijete razvija vlastiti osjećaj selfa, da sam ja – ja i da je bitno da ima mišljenje koje može izraziti. To ga uče roditelji vlastitim primjerom. Ono što djetetu svakako treba je postavljanje jasnih granica i strukture, unutar kojih raste i uči se vlastitoj odgovornosti.

Puno puta se pažnja roditelja usmjeri na osiguranje djetetu školovanja i dodatnih aktivnosti te se previdi bavljenje gore navedenim pitanjima, koja su sjeme dobrog i sretnog života. Kada se na ovaj način brinemo o djetetu, ono se tako počinje brinuti o sebi.