Upravljanje stresom i neugodnim emocijama kod odgajateljica i odgajatelja u vrtićima.
Kvalitetno inicijalno obrazovanje odgajateljica i odgajatelja i kvalitetno profesionalno usavršavanje nužne su pretpostavke kvalitete njihova rada. Uvidom u profesionalna područja usavršavanja ljudi koji rade s djecom uočili smo potrebu za programom koji bi se bavio očuvanjem njihova mentalna zdravlja i prevencijom stresa na poslu.
Odgajatelji/ice su uz roditelje najznačajnije figure u djetetovu životu, ranom odgoju i obrazovanju jer s njime provode najosjetljivije i najznačajnije razdoblje života. Stoga su iznimno važne njihove profesionalne i osobne kompetencije.
S obzirom na dinamiku današnjeg života, ovakva vrste edukacije je nužna. Znanja iz područja pedagogije i psihologije i mnogih drugih područja kojima bi profesionalni odgajatelji i odgajateljice te učiteljice i učitelji trebali raspolagati, žele li s djecom raditi odgovorno i kvalitetno, usvajaju se različitim profesionalnim usavršavanjima i itekako su bitna za njihov rad. Međutim, premalo se pažnje posvećuje vrlo važnoj činjenici, a to je da djecu ne odgajamo samo onim što znamo nego i onime što jesmo.
Vođeni tom idejom i potrebom ovakvog odgojno-obrazovnog rada osmislili smo program koji će odgajateljima/cama i učiteljima/cama pružiti mogućnost brige za vlastito mentalno zdravlje i razvoj emocionalne i socijalne kompetentnosti te prevenirati profesionalno sagorijevanje.
Pojam mentalnog ili emocionalnog zdravlja odnosi se na cjelokupno stanje psihičke dobrobiti koje uključuje način na koji se osoba osjeća u vezi sa sobom, kvalitetom odnosa s drugim ljudima te sposobnostima suočavanja s teškoćama.
Ciljevi programa
Dobrobiti za odgajateljice/odgajatelje
- jačanje stručne i osobne kompetencije
- nošenje sa stresom na poslu i prevencija profesionalnog sagorijevanja
- nošenje i upravljanje neugodnim emocijama
- povećanje kvalitete rada
Dobrobiti za djecu:
- stvaranje zdravog i podržavajućeg okruženja za djecu
- smanjenje neprimjerenih i nepovoljnih uvjeta boravka u vrtiću i pojavljivanja mogućeg stresa kod djece uslijed takvih situacija
- zaštita djeteta od nepoželjnih utjecaja, neosviještenih emocija i različitih emocionalnih stanja u koja bi lako mogli zapasti odgajatelji/ce
Ukupno trajanje programa prilagođeno je potrebama vrtića, odgajatelja/ica i stručnih suradnika.
u pripremi
Iblerov trg, 9
10000 Zagreb
Voditeljica: Anja Melcher